Bericht vanuit Helsinki - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Janneke Weidenaar - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Helsinki - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Janneke Weidenaar - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Helsinki

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 December 2006 | Finland, Joensuu

Hee hallo allemaal,

toch nog even een berichtje! We zitten namelijk in een hostel waar je gratis kunt internetten... vet beter!!! Dit hostel hoort bij het olympisch stadion van Finland, echt een heel relaxed hostel! Ik kijk nu uit het raam en het is echt prachtig weer, de zon schijnt en de lucht is heel mooi helder, het is al een hele tijd geleden dat het zo mooi was, we hebben al een paar weken vies herfstweer gehad. Het begint nu gelukkig eindelijk ook weer wat kouder te worden, dus de kans op een witte kerst is nog niet helemaal verkeken. Ik heb gister met Daniela die in Joensuu zit gebeld en daar had het zelfs al even gesneeuwd, dus dat is hartstikke mooi!

Helsinki is mooi, met veel prachtige gebouwen en de architectuur is ook heel mooi. We hebben hier mensen in het hostel leren kennen en daar zijn we vrijdagavond mee uitgeweest. Dat was hartstikke leuk en wat een verhalen hadden die mannen hee. Niet te geloven. Stuk voor stuk een levensverhaal van heb ik jou daar, bere-interessant! Ik vind het echt superleuk om al die verschillende mensen te ontmoeten. Gister heeft een van die jongens, een Roemeen die hier al twee maanden in dit hostel zit, me Helsinki laten zien, dat was heel erg leuk. 's Avonds hebben we lekker gegeten van het eten dat John de Engelsman die we hier hebben leren kennen en daarna hebben we nog wat gechilld. We waren allemaal moe en het was ook al heel gauw laat, omdat we zo laat hadden gegeten.

We hebben al uitgechekt nu, maar zijn nog gewoon in het hostel, vet relaxed. We gaan zo richting centrum, naar een van de havens en dan gaan we op de boot naar Stockholm, ik heb er zin in! Ben heel benieuwd naar Stockholm na alle mooie verhalen daarover.

Anyway, ik ga nu weer even naar de loungeruimte. Ff bellen dat ze me er in laten, want we hebben de sleutels al ingeleverd natuurlijk ;-).

Dat was het ff, jullie horen nog wel hoe het in Stockholm was!

Kus Janneke

  • 17 December 2006 - 12:36

    Jacob:

    Hee Janneke
    bedankt voor je lieve kerstgroet, Jij zult vast en zeker een witte kerst meemaken..... geweldig! Heel plezier meissie...

    Jacob

  • 17 December 2006 - 13:26

    Geartsje:

    hee janneke!wat klinkt t weer super!ook ontzettend bedankt voor je kaart!superleuk!x

  • 18 December 2006 - 19:03

    Sanne:

    Geweldig wat doen jullie prachtige dingen zeg!
    Ook ontzettend bedankt voor je kerstkaart!

    Veel plezier en een hele goede kerst! Hoop in het wit voor je!

    Dikke tut

  • 18 December 2006 - 19:12

    Brechtsje:

    lieve Jans, hardstikkene bedankt voor je leuke kerstkaart, groots. Een witte kerst toegewenst. Doei, tante B

  • 20 December 2006 - 10:12

    Anne:

    Hey, Fijne kerstdagen! Leuk om die verhalen te lezen, echt een totaal andere wereld daar, volgens mij. Liefs Anne:)

  • 22 December 2006 - 12:30

    Marloes:

    Hey meiden,
    Hele fijne kerstdagen!

    kus marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Samen met Merel, een klasgenootje en inmiddels ook hele goeie vriendin van mij ga ik op 9 november aanstaande voor drie maanden naar het koude maar 'o zo mooie Finland om daar stage te lopen. Ik ga stagelopen bij een instelling (het Honkalampi Center) met ernstig gehandicapte kinderen. Als je geinteresseerd bent kun je altijd op hun website kijken: http://194.197.204.25/honkanet/honka/english/english_looppi.html Daarnaast gaan we daar natuurlijk ook onwijs van het studentenleven genieten, want die zijn daar genoeg in Joensuu, het is een echte studentenstad, dus dat wordt feestuuh!! X

Actief sinds 26 Okt. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 26486

Voorgaande reizen:

09 November 2006 - 12 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: